התמכרות לסמים בגיל צעיר

הורים אשר מגלים עירנות לילדים המתבגרים שלהם, עשויים לעלות על כך שהנער או הנערה מפתחים התמכרות מסוכנת לסמים בגיל צעיר.

לעיתים קרובות, הקושי להגיע אל ליבו של המתבגר או חוסר הידע והכלים כיצד לעשות זאת, מונעים מההורים לטפל בבעיה בצורה רצינית. אם גם אתם חושדים או יודעים שהמתבגר הפרטי שלכם משתמש בסמים לפני או אחרי גיל 18, חשוב לאבחן אותו ולטפל בו בשלב מוקדם על מנת לעצור את ההידרדרות.

התמכרות בגיל צעיר וסכנותיה

עולמם של בני הנוער כיום הוא עולם שחשוף בצורה משמעותית וניכרת לחומרים כמו אלכוהול, טבק, חומרי שאיפה שונים וסמים מסוכנים מכל הסוגים. בני הנוער שנחשפים לסמים לעיתים קרובות רוצים להתנסות בסם, אם בשל תחושת פרעות נעורים, חוסר פחד או מחשבה או מתוך לחץ קבוצתי וכיוצא באלו. לא אחת קורה כי שימוש חד פעמי איננו מספיק או נדמה קל מדי ופשוט, ונוצרת משיכה לחזור ולהשתמש בסם עוד ועוד, להתנסות גם בסמים קשים יותר ולהתחיל לצרוך את הסמים על בסיס קבוע, בתוך מעגל מרושע של קסם הכרוך בהשגת הכסף לסם ובהזדקקות לו מבחינה פיזית ונפשית יחד.

אמנם, התמכרות מסוכנת בכל גיל, אך בגיל ההתבגרות ואף לאחר גיל 18 שמתאפיינים בצמיחה ובגדילה של הגוף והנפש גם יחד, עלולה ההתמכרות לפגוע בהתפתחות הביולוגית של הצעירים בצורה רחבה הרבה יותר, וכן לשבש את אורח חייו של הנער כך שלא יוכל עוד לתפקד במסגרת החינוכית או החברתית שבה הוא נמצא, וכך יהרוס לעצמו סיכויים לעתיד טוב יותר.

לעיתים קרובות, התמכרות לסמים בגיל צעיר באה לידי ביטוי בנשירה ממסגרות, לחצים משפחתיים רבים, ירידה במוטיבציה וביכולות הכלליות, שינויים דראסטיים במצבי הרוח וכן הלאה.

אסור להזניח התמכרות של מתבגר! הפתרון – אשפוז במרכז גמילה רפואי

אין לדעת אם נער שצרך סם פעם אחת כהתנסות חברתית, יגלה נטייה גנטית להתמכרות וימשיך עם ההרגל הרע, או יוכל לעצור זאת בזמן. חשוב לגלות עירנות גבוהה כלפי הנערים, ולנסות להבין מהי תדירות השימוש בסמים, באילו סמים נעשה שימוש, והאם ניתן לאבחן על סמך התנהגויות נוספות כמו הידרדרות בלימודים, נדודי שינה, מצוקות רגשיות, הימנעות משהייה במסגרת המשפחתית וכן הלאה, אם מדובר בהתמכרות.

במידה ואתם מגלים התמכרות לסם, אל תזניחו את המצב מתוך אמונה שזה שלב חולף. הפתרון לעתים הוא אשפוז וטיפול. במכון הגמילה רנסנס-ויקטוריה נוכל לסייע לכם ולמתבגר להגן על בני הנוער, לאשפז אותם וליצור עבורם סביבת גמילה מקצועית, רפואית ובטוחה, לטפל בגורם ההתמכרות ולא רק בסימפטומים שלה, וכן להעניק לכם את כלל הכלים, כיצד לפקוח עין על המתבגרים ולגלות עירנות על כל התנהגות חריגה שעשויה להעיד על חזרה לסם.

במכון, עובד צוות מקצועי ומיומן שמטרתו לכסות את כל היבטי הגמילה, הרגשיים, הפיזיים והמנטליים, ולייצר עבור המתבגר סיכוי להתחלה חדשה ונקייה נטולת התמכרות.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך