גמילה מאלכוהול תסמינים

יצירת תלות בחומרים ממכרים, כמו למשל באלכוהול, היא לרוב ביטוי לתהליכים נפשיים ופיזיים שהאדם עובר. גמילה מאלכוהול, בהתאם, היא תהליך לא פשוט ולעיתים קרובות הוא מלווה בכאבים עצומים. למרות הכאב שבגמילה, ההתמודדות עם התוצאות שנגרמו מההתמכרות, לצד ההכרה בנסיבות שהביאו את האדם להיכן שהוא היום – טומנים בחובם משמעות חיובית עצומה.

שלבי הגמילה מאלכוהול

תהליך גמילה מאלכוהול, בו המכור אמור לשבור את דפוסי ההתמכרות ההרסניים שלו, הוא איננו תהליך קל, ודורש מאמץ פיסי ונפשי בו זמנית. תהליך הגמילה עצמו מורכב משלושה שלבים מרכזיים ומשמעותיים להצלחת השיקום וההחלמה:

  1. שלב פיסי – שלב זה נמשך, לרוב, בין 21 יום לחודש מלא. מטרת שלב זה היא ללמד את מערכת הגוף להתגבר על הדחף לאלכוהול, ולהתמודד עם היום יום בלעדיו. שלב ראשוני ומכריע זה נחשב לקשוח למדי, ומלווה בביטויים פיסיים של הגמילה: דפיקות לב, התכווצויות שרירים ורעד. ככל שגיל המשתקם מבוגר יותר, תסמיני הגמילה הפיסיים שהוא יחווה יהיו קשים יותר, וההתמודדות, בהתאם, תהיה משמעותית בהרבה.
  2. בדומה לשלב הקודם, שלב ההתאוששות, המוכר גם כשלב הרגשי, טומן בחובו מכשולים וסוגי התמודדויות לא פשוטות. למה הכוונה? כעת, על המשתקם להיערך למציאות רגשית לא פשוטה; מציאות שאיננה כוללת יותר שימוש באלכוהול כדי להקהות את הכאב. כעת, כאשר האלכוהול איננו, על המשתקם למצוא דרכים חדשות – ובריאות יותר – כדי להתמודד עם הצער ועם החרדות שלו.
  3. השלב האחרון בתהליך הגמילה באמצעות מרכז גמילה, כולל את ההכרה של המשתקם בדפוסי ההתנהגות שלו שהביאו אותו לתלות באלכוהול. השלב הקודם, במהלכו צפו תחושות של חוסר אונים וכעס, תרמו לתהליך עיבוד הכאב אותו נשא המשתקם לאורך תקופה ארוכה. בשלב הנוכחי, לצד ההכרה בדפוסי העבר שלו, על המשתקם ללמוד כיצד לשבור דפוסים אלו – ולצמוח.

התאוששות מתלות באלכוהול – משימה אפשרית

תהליך הגמילה מאלכוהול הוא, כאמור, תהליך מורכב ולא קצר – אך התוצאה היא חיובית. בעזרת הצוות המיומן של עמותת מעל הסם תזכו לליווי לאורכו של התהליך, תוך פיקוח על כל שלב ושלב.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך